Czy kwestionujemy konieczność wykonywania analiz krwi, np. w trakcie realizacji okresowych badań lekarskich? Takie analizy kojarzymy z ich realizacją przez kogoś, kto wie, które badania zlecić i jak zinterpretować uzyskane wyniki. W przypadku środków smarowych taka rola przypada serwisowi olejowemu. Znane i popularne jest stwierdzenie, że o ile pierwszy samochód sprzedaje dealer, to w obszarze danej marki klienta zatrzymuje serwis.
Użytkownicy środków smarowych coraz częściej dostrzegają korzyści płynące z serwisu olejowego właśnie jako instrumentu utrzymania ruchu i zarazem środka do obniżenia kosztów funkcjonowania firmy. Wykorzystywana do tej pory doraźna forma takiej współpracy, analogiczna do działań „pogotowia ratunkowego” wzywanego w ostatniej już chwili, przerodziła się w usługową działalność serwisu olejowego rozumianego jako rozwinięta i cenna profilaktyka. Serwisy olejowe działają z ramienia dużych producentów olejów i mniejszych firm, nastawionych na specjalizację. W takim kontekście odpowiednio dobrane pod względem zakresu i częstotliwości analizy olejowe mają sens.
Autor: Paweł Kaczmarczyk, starszy specjalista ds. serwisu olejowego, Orlen Oil