Krzysztof Golda, Area Sales Manager w firmie Cold Jet
Jednym z kluczowych czynników przy rozważaniu kupna maszyny do czyszczenia suchym lodem czy zlecenia samej usługi jest częstotliwość usuwania zabrudzeń. Firmom zainteresowanym nabyciem urządzenia pomagamy wykonać analizę ROI, która uwzględnia m. in. wysokość kosztów związanych z obecnie stosowaną metodą czyszczenia, koszt roboczogodziny, poświęcony czas oraz właśnie częstotliwość czyszczenia. Możemy przyjąć, że jeśli w danej firmie proces czyszczenia odbywa się raz w miesiącu lub rzadziej, wówczas zlecenie usługi może być bardziej opłacalne. Jeśli natomiast dana firma wykonuje cykliczne czyszczenie, np. raz na dobę czy raz na zmianę, zaleca się kupno maszyny do czyszczenia suchym lodem. Umożliwia to samodzielne wykonanie czyszczenia w każdym momencie i uniknięcie w ten sposób przestojów w produkcji, co gwarantuje oszczędność czasu i poprawia wydajność produkcji.