Michał Nowak, Product Manager w firmie Astat Logistyka:
Polski rynek związany z kurtynami, blokadami i przyciskami bezpieczeństwa jest trudny, głównie ze względu na coraz większe wymagania stawiane tym urządzeniom oraz ich aplikacjom. Mimo to sy-
tuacja na rynku jest dobra – sprzedaż komponentów utrzymuje się na stałym poziomie, z niewielkimi spadkami i wzrostami, co wynika z zapotrzebowania w danym momencie na tego rodzaju produkty.
Największą popularnością cieszą się w zakładach przemysłowych produkty znanych i cenionych producentów europejskich, jednak często klienci decydują się na zakup produktów innego producenta niż dotychczas stosowane, kierując się ceną i chęcią przetestowania jakości danego produktu w określonej aplikacji.
Od wielu lat główni odbiorcy tych produktów pozostają ci sami – nadal największymi odbiorcami są przedsiębiorstwa związane z branżą motoryzacyjną, obróbką metalu, drzewa, z pakowaniem i transportem, a także firmy produkujące roboty.
Klienci, którzy nie mają z góry narzuconej standaryzacji używanych komponentów z różnych dziedzin, w tym w dziedzinie bezpieczeństwa (umowy globalne międzynarodowe), przy wyborze tych produktów kierują się przeważnie ceną oraz dostępnością, a później marką. Każdy z producentów omawianych produktów szuka nowych materiałów i technologii, by jego produkty były jeszcze bardziej niezawodne, ergonomiczne, proste w montażu, odporne na czynniki mechaniczne i środowiskowe, a także miały nowoczesny wygląd i przystępną cenę.