Firma BCS Polska wdrożyła system obsługi magazynu bcsTiger u producenta wody źródlanej i napojów, spółki BEWA. Celem implementacji było usprawnienie procesów magazynowych oraz ograniczenie kosztów ich funkcjonowania.
Firmy BEWA od lat specjalizuje się w produkcji tzw. marek własnych dla sieci handlowych. Większość produkcji skierowana jest do największych w Polsce odbiorców, takich jak Eurocash, Biedronka, Kaufland, Auchan i Carrefour.
„Najistotniejszym powodem wdrożenia była potrzeba usprawnienia operacji logistycznych w magazynach, co uporządkowałoby wszystkie procesy składowania wyrobów gotowych, a także wspomogło zarządzanie transportem zewnętrznym. Bardzo ważne dla naszego klienta było zapewnienie śledzenia towarów od momentu przyjęcia z produkcji oraz dostarczanie danych niezbędnych do zarządzania gospodarką magazynową i analiz biznesowych.” – stwierdził Robert Chajdaś, Account Manager z BCS Polska.
Zaimplementowany system klasy WMS (Warehouse Management System) bcsTiger wzbogacono o moduł zarządzania transportem oraz interfejs integrujący go z systemem ERP, SAP Business One. Do obsługi tych aplikacji wykorzystano mobilne terminale firmy Motorola, drukarki etykiet stacjonarne i mobilne firmy Zebra Technologies, oraz środowisko radiowe Spektrum 24 firmy Motorola.
„Efekty działania systemu można było zauważyć niemal natychmiast. Rejestracja produkcji odbywa się teraz w czasie rzeczywistym. Mamy zapewnione pełne śledzenie towarów od momentu przyjęcia z produkcji, co daje błyskawiczny dostęp do danych umożliwiających wycofanie towaru z rynku w sytuacji kryzysowej. Skróceniu uległ czas realizacji procesów magazynowych – wydań, a wszelkie operacje transportowe są rejestrowane.” – powiedział Roman Siemieniuk, Kierownik Działu Informatyki z firmy BEWA.
Całość działań wdrożeniowych zamknęła w sześciu miesiącach. W tym czasie przeprowadzono analizę przedwdrożeniową wraz z projektem rozwiązania, usługi wdrożeniowe oraz optymalizację działania sieci radiowej, a także szkolenia administratorów i użytkowników systemu.