W Poznaniu zakończyła się kolejna edycja targów Expopower i Greenpower. Partnera w biznesie można było znaleźć nie tylko wśród ponad 200 firm uczestniczących w targach, z takich krajów jak: Austria, Belgia, Chiny, Czechy, Holandia, Litwa, Niemcy, Polska, Szwecja, Tajwan, Ukraina, Włochy. Również odwiedzający targi Expopower i Greenpower goście byli przedstawicielami tak znaczących firm jak: Enea Operator, Energia Operator, Tauron, PGE, PSE, Eneos, KGHM, PGNiG, Dalkia, Tyssenkrupp Energostal, UW Poznań, Viessmann czy Rehau.
Zwiedzający przyjechali nie tylko z Polski, ale również z Niemiec, Chin, Belgii, Danii, Szwecji, Holandii, Ukrainy oraz Rosji. Do Poznania zawitali przedstawiciele takich branż, jak: energetyka, przedsiębiorstwa energetyki cieplnej, przesył energii, gazu, pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł energii: elektrownie wiatrowe i wodne, technika solarna, produkcja sprzętu oświetleniowego, technika świetlna, hurtownicy elektrotechniczni, dystrybutorzy wyposażenia elektrycznego, instalatorzy elektrotechniczni, budownictwo energetyczne i elektrotechniczne.
Szczególe gratulacje należą się wystawcom, którzy uzyskali zaszczytny tytuł Złotego Medalisty targów Expopower 2014. Wyróżnienie to otrzymało aż siedem produktów prezentowanych na targach, a są nimi: Rozdzielnica w izolacji gazowej ELK -04, 145 kV – ABB, Zintegrowany zespół do kompensacji prądów ziemnozwarciowych BS KKZ – BEZPOL sp. z o.o., Seria UPS EVER POWERLINE GREEN 33 – EVER sp. z o.o., Rozłącznik SN RN III 24/4-C-AI z izolatorami kompozytowymi – Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe CHIMET Zbigniew Joachimiak, Sterownik automatyki SO-52v11-eMSZR – Badawczo – Rozwojowa Spółdzielnia Pracy Mikroprocesorowych Systemów Automatyki MIKRONIKA, System Stacjonarnych Monitorów Promieniowania SMP – RELPOL S.A. oraz Automatyczny wyłącznik napowietrzny „Reklozer” RC -27 – ZPUE S.A.
Tłumy odwiedzających targi przyciągnęły również ciekawe tematy konferencji. Szereg z nich traktował o zmianach w technologii oraz nowościach w oświetleniu.
Na V Konferencji Naukowo-Technicznej z cyklu Energooszczędność w oświetleniu nt. Technika Świetlna 2014, specjaliści z Politechniki Poznańskiej i Warszawskiej mówili o wpływie światła na oczy i oświetleniu LED. Natomiast eksperci firm OSRAM czy PHILIPS, liderów rynku oświetleniowego, swoje wystąpienie poświęcili tematyce energooszczędności.
Tematykę oświetlenia ale w innym wymiarze pojęła również Akademia LED wydawnictwa Publikatech, która we współpracy z MTP organizowała konferencję pt.: „LEDyfikacja miast i wsi. Oświetlenie drogowe.”. Natomiast partner strategiczny targów ITM SA postawił na tematykę: „LED, świetlówka, lampa żarowa. Co ma znaczenie, a co jest wyłącznie marketingiem?”.
Również druga konferencja firmy TIM SA poświęcona była tematyce bardziej przystępnej dla użytkowników, czyli: „Jak mniej płacić za prąd? Sposoby oszczędzania energii elektrycznej w życiu codziennym.”.
Specjaliści zainteresowani instalacjami elektrycznymi niskiego, średniego i wysokiego napięcia, również naleźli coś dla siebie na XII Konferencji Naukowo-Technicznej: „ROZDZIELNICE W IZOLACJI GAZOWEJ 110 i 400 kV” organizowanej przez Poznański oddział SEP, Wielkopolską Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa oraz firmę ABB.
A jak wystawcy oceniają tegoroczną edycję Expopower?
„…Nasza współpraca z MTP to nie tylko partnerstwo w zakresie targów Expopower. Chcemy być tutaj. Chcemy być na Międzynarodowych Targach Poznańskich, i właśnie tutaj omawiać najważniejsze sprawy dla naszej grupy, a także najważniejsze sprawy dla polskiej energetyki…” – mówił podczas targów Expopower Rzecznik Prasowy ENEA S.A., Pan Sławomir Frenczyk. Warto podkreślić też, że Grupa ENEA jest partnerem strategicznym targów Expopower 2014, podczas targów organizowała spotkanie dla top 300 menadżerów grupy.
„Jest to dla nas bardzo dobra okazja, zarówno do pozyskiwania nowych kontaktów, czyli jakby ten cel sprzedażowy, który myślę, że każdej firmie która funkcjonuje w biznesie jednak przyświeca, ale również ten element wizerunkowy. Nasza firma troszeczkę zaczyna się odróżniać od branży, jesteśmy firmą która wchodzi w ciekawe nowe technologie, która jest firmą innowacyjną. Uruchamiamy nowe kanały sprzedaży, takie jak Internet i na pewno targi są dla nas bardzo dobrym miejscem, gdzie możemy zarówno porozmawiać z klientami o ofercie, ale również jako firma nowoczesna, innowacyjna, która wyznacza nowe standardy w branży, a nie która podąża za innymi. W tym roku przyjęliśmy sobie nieco inną formułę pokazania się na targach, niż w roku ubiegłym…” – Mówiła Barbara Matkowska, Dyrektor Działu Marketingu TIM SA. To już drugi rok współpracy TIM SA z Targami Poznańskimi jako partner strategiczny targów Expopower.
„Na targach ludzie poznają wyroby bardziej. Przybliża się to im dzięki temu, że mają możliwość dotknąć wyrobów czego nie są w stanie przez Internet zrobić. Internet jest obecnie głównym źródłem informacji. Na targach jest to też zaznajomienie się z wyrobami, poznanie ludzi i nawiązanie współpracy.” – mówił Dyrektor Zakładu Instytutu Energetyki – Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny w Białymstoku, mgr inż. Krzysztof Kobyliński.
Zapraszamy w przyszłym roku na Expopower i Greenpower: 26 – 28 maja 2015!