Do 13 lutego mają czas polscy przedsiębiorcy na zgłaszanie wniosków do PARP o dofinansowanie swojego udziału w największych targach przemysłowych na świecie – Hannover Messe. Siedemdziesiąta edycja imprezy odbędzie się 24-28 kwietnia. Krajem partnerskim w tym roku jest Polska.
Hannover Messe to najważniejsze targi przemysłowe na świecie i miejsce globalnej promocji czwartej rewolucji przemysłowej. W kwietniu tego roku spodziewanych jest na nich ok. 6,5 tys. wystawców z wielu krajów i ponad 200 tys. odwiedzających, z których 95% to fachowcy związani z branżą przemysłową. Dostępna powierzchnia ekspozycyjna obejmuje ok. 400 tys. m2 w dwudziestu czterech halach. Głównymi tematami są techniki produkcyjne i energetyczne: od innowacyjnych robotów przemysłowych poprzez software sterujący procesami produkcyjnymi, aż po przyszłościowe technologie uzyskiwania i dystrybucji energii. Podczas ostatniej edycji krajem partnerskim były Stany Zjednoczone. W tym roku będzie nim Polska.
Na zorganizowanym 25 stycznia w warszawskim hotelu Sheraton spotkaniu z przedstawicielami mediów zaprezentowano m.in. założenia dotyczące polskiego udziału w imprezie. Będziemy tam obecni przede wszystkim poprzez specjalistyczne ekspozycje (zgromadzone w polskim pawilonie centralnym o powierzchni 1139 m2, pawilonach branżowych oraz na indywidualnych stoiskach wystawców) oraz zaplanowany na 25 kwietnia wieczór polski – kilkugodzinną wieczorną imprezę dla kilkuset osób, promującą nasz udział w Hannover Messe i nasze miejsce w światowym przemyśle. Na inauguracji targów przewidywana jest także obecność premier Beaty Szydło oraz Ministra Rozwoju Mateusza Morawieckiego.
– Timing dla Polski jako kraju partnerskiego jest idealny – powiedział Marc Siemering, wiceprezydent Hannover Messe/Deutsche Messe AG. – Na targach polscy wystawcy spotkają się z klientami z całego świata. Odwiedzający z Polski znajdą tam najnowocześniejsze technologie, które będą mogli wykorzystać przy modernizacji swoich fabryk i systemów energetycznych. Dzięki uczestnictwie w roli kraju partnerskiego Polska uzyska silne wsparcie dla dalszego wzrostu i zwiększania konkurencyjności.
W 2015 r. swoje stoiska miało w Hanowerze 89 firm znad Wisły, rok temu – 54. W tegorocznej, specjalnej edycji strona polska przewiduje blisko 150 wystawców, z czego ok. 100 już złożyło wnioski do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie. Jest ono przyznawane w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (Priorytet III. Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach; poddziałanie 3.3.3 – Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych).
– Maksymalna kwota, o którą można się ubiegać, to 150 tys. zł, co np. dla małej firmy planującej ekspozycję wielkości 20-50 m2 powinno stanowić bardzo solidne wsparcie – ocenił Tomasz Salomon, dyrektor Departamentu Polityki Eksportowej w Ministerstwie Rozwoju.
– Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do zgłaszania się do programu – podkreślał Artur Talarek, z przedstawicielstwa Deutsche Messe AG w Polsce/Targi Hanowerskie s.c. – Zwłaszcza, że organizatorzy imprezy zapewnili nam jako partnerom tej edycji specjalne, promocyjne ceny…
Nabór wniosków potrwa do 13 lutego. Więcej informacji zainteresowani znajdą na stronie www.parp.gov.pl/rok-2016-2.
Utrzymanie Ruchu/materiały organizatorów