Volkswagen AG rozwija swoje możliwości produkcyjne w Rosji. Koncern zainwestuje ok. 250 mln euro w nowy zakład, w którym od 2015 r. będzie produkowana nowoczesna generacja silników EA211. Wydajność produkcyjna przewidziana jest na 150 000 jednostek rocznie. Fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Volkswagena w Kałudze.
W chwilę po podpisaniu umowy: (od lewej) Prezes Volkswagen AG Martin Winterkorn, Anatoly Artamonov, gubernator obwodu Kaługa i Michael Macht, Członek Zarządu Volkswagen AG odpowiedzialny za produkcję / foto: VW
Stosowną umowę podpisali w Moskwie Martin Winterkorn, prezes Volkswagen AG i Anatolij Artamonow, gubernator obwodu Kaługa.
– Rosja jest dla koncernu Volkswagen najważniejszym strategicznym rynkiem rozwojowym w Europie. Do 2018 roku chcemy sprzedawać tutaj rocznie pół miliona samochodów. W tym celu zainwestujemy ponownie około miliarda euro w lokalną produkcję i nowe modele, powiedział prezes Martin Winterkorn przy podpisywaniu umowy. – Nasza nowa fabryka silników pokazuje, że koncern Volkswagen pozostaje mocnym motorem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i całej rosyjskiej gospodarki. Silnik, który będzie produkowany w Kałudze, to 1,6-litrowa jednostka napędowa serii EA 211.
Volkswagen zainwestuje ok. 250 mln euro w nowy zakład w Kałudze, który zajmie powierzchnię 30 000 m2. W 2015 r. fabryka będzie zaopatrywała w silniki zakłady produkcyjne Volkswagen Group Rus w Kałudze oraz produkujący na zlecenie zakład GAZ w Niżnym Nowgorodzie. Planowany zakres produkcji obejmuje korpusy silników, głowice silników ze zintegrowanym montażem, wały korbowe oraz kompletny montaż silników.
Budową fabryki silników Volkswagen rozszerza swoje przemysłowe zaangażowanie w Rosji. Jednocześnie koncern realizuje uzgodnione z rządem rosyjskim pod koniec maja 2011 r. cele dodatkowego porozumienia, które przewiduje, iż od 2016 r. co najmniej 30% produkowanych w Rosji samochodów będzie wyposażonych w produkowane na miejscu silniki.
Dotychczasowe inwestycje koncernu Volkswagen w Rosji wynoszą ok. 1 mld euro. Aby także w przyszłości móc zaspokajać rosnący popyt rosyjskiego rynku motoryzacyjnego, koncern planuje zainwestować w Rosji do 2018 r. kolejny 1 mld euro w rozwój nowych, dostosowanych do rynku produktów, kolejne lokalizacje produkcji oraz uzgodnioną budowę fabryki silników w Kałudze.