30 sierpnia w zakładach Toyota Motor Industries Poland oficjalnie ruszyła produkcja nowego silnika wysokoprężnego o pojemności 1,4 litra – poinformował producent.
Silniki będą trafiać do fabryk Toyoty w Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i RPA. Będą montowane w podstawowych europejskich modelach: Toyota Auris i Toyota Yaris, a także wytwarzanych przez Toyota Motor Manufacturing South Africa samochodach Toyota Corolla.
Planowana docelowa wielkość produkcji to 70 000 sztuk rocznie.
Jak zapewnia Toyota korzyścią z zastosowania nowych silników będą lepsza sprawność i mniejsza emisja dwutlenku węgla dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, skuteczniejszego chłodzenia w systemie recyrkulacji gazów wylotowych (EGR) oraz wykonanego ze stali nierdzewnej kolektora wydechowego z opcjonalnym filtrem cząstek stałych (DPF).
Wytwarzany przez TMIP diesel 1.4 będzie powstawał na tej samej linii produkcyjnej, co produkowane obecnie w Polsce silniki D-4D o pojemności skokowej 2,0 oraz 2,2 litra.
W 2009 zakład TMIP wyprodukował około 69 000 silników. W ciągu pięciu lat od rozpoczęcia produkcji fabrykę TMIP opuściło 524 056 silników, które trafiły do trzech zakładów Toyoty (TMUK, TMMT, TSAM), gdzie były montowane w czterech modelach samochodów Toyota (Avensis, Auris, Verso oraz Corolla).