Na polskim rynku funkcjonuje wiele firm proponujących wynajem i serwis odzieży – od dużych koncernów zagranicznych, przez spółkę Impel Rental ze 100% polskim kapitałem, po większe i mniejsze przedsiębiorstwa pralnicze, które mogą, przy odpowiednim zapasie kapitału, kupić i serwisować odzież. Bardzo ważne jest, aby podczas wyboru usługodawcy nie tylko zweryfikować ceny jednostkowe (ceny za wynajem jednej sztuki, będące podstawą wyceny usługi), lecz również warunki proponowanych umów – szczególnie w zakresie wartości wykupu i odtworzenia cen.
Jakie korzyści dostrzegają klienci w tego rodzaju usługach?
Odbiorcy usługi wynajmu i serwisu odzieży roboczej to klienci zwracający uwagę nie tylko na duże bezpieczeństwo środowiska pracy, lecz również ceniący komfort zarządzania wynikający z outsourcingu, stały poziom jakości usług oraz estetyczny wygląd swoich pracowników. Odbiorcami usługi są w dużej mierze firmy produkcyjne wszystkich branż oraz firmy usługowo-handlowe (stacje paliw, sieci handlowe).
A jakie są wady takiego rozwiązania?
W przypadku usługi wynajmu odzieży roboczej trudno wskazać wady takiego rozwiązania. Zapewniając bezpieczeństwo pracownikom oraz procesom produkcji, umożliwiamy bowiem klientowi wydzielenie na zewnątrz firmy działań, które nie są związane z podstawowym profilem jej działalności.
Wpływa to bezpośrednio na podniesienie komfortu pracy i prestiżu przedsiębiorstwa, a także daje możliwość przewidywania kosztów, które rozkładają się równomiernie przez cały czas trwania umowy. Klient nie ponosi kosztów inwestycji, jaką jest zakup odzieży, magazynowanie i zarządzanie, a płaci jedynie stałą, z góry określoną opłatę za jej używanie.
Autor: Klaudia Baranowska, Dyr. Sprzedaży Rental i Pralnictwo, Impel Rental