Firma Weyerhaeuser ogłosiła, że zamierza wybudować nową fabrykę przetwórstwa celulozy w Gdańsku. Przedstawiciele władz Gdańska, największego miasta portowego w Polsce, oświadczyli, że Weyerhaeuser wygrał przetarg na kupno 100,000 m2 działki przeznaczonej na realizację projektu. Procedura zawarcia umowy sprzedaży gruntu ma być sfinalizowana do końca tego roku, a początek prac nad budową liczącej 17,000 m2 fabryki spodziewany jest na wiosnę 2010.
Główna działalność zakładu skupi się na przetwórstwie celulozy na potrzeby produkcji artykułów higienicznych. Docelowo, po planowanym w 2012 r. zakończeniu budowy, w nowym zakładzie produkcyjnym utworzonych zostanie co najmniej 45 nowych miejsc pracy.
„Weyerhaeuser zdecydowany jest na inwestycje w segmenty działalności gospodarczej o zrównoważonym wzroście, które wnoszą wartość dodaną do przetwórstwa drewna i wykazały najwyższe wyniki kwartalnych wskaźników konkurencyjności”, powiedział Dan Fulton, prezes oraz CEO firmy Weyerhaeuser. „Spodziewamy się wzrostu popytu na rynku światowym w długim okresie czasu na produkty na bazie celulozy. Nowa fabryka umożliwi rozwój segmentu włókien celulozowych stosownie do zapotrzebowania kluczowego odbiorcy naszej firmy.”
Inwestycja w Polsce będzie pierwszą fabryką koncernu Weyerhaeuser produkującą celulozę poza Ameryką Północną. Gdańsk będący głównym portem obszaru Morza Bałtyckiego i posiadający dogodne kolejowe oraz drogowe połączenia z resztą Europy, oferuje inwestorowi solidną bazę logistyczną.
Podstawowym odbiorcą produktów wytwarzanych w fabryce będzie Procter&Gamble. Zakład wspierał będzie produkcję P&G w Polsce oraz na rynkach wschodniej i zachodniej Europy. „Realizowana w Gdańsku inwestycja firmy Weyerhaeuser świetnie wpisuje się w kilka kluczowych strategii P&G,” wyjaśnił Stassi Anastassov, wiceprezes Baby Care na Europę Środkowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę, Procter&Gamble. „Strategie obejmują wsparcie lokalnego wykorzystania surowców, ograniczenie miejscowego bezrobocia, redukcję kosztów ogólnych oraz minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne poprzez ograniczenie wymogów logistycznych.”