Wózek czołowy PROMAG-UN HEAVY DUTY 5-16 T diesel

    HEAVY DUTY połączenie dużych udźwigów z najwyższą efektywnością i najniższymi kosztami eksploatacji. System energooszczędnego sterowania obrotami i mocą silnika redukuje koszty paliwa oraz zmniejsza zużycie elementów silnika. Mokre hamulce eliminują wpływ zewnętrznych zanieczyszczeń na zużycie elementów hamulca i zmniejszają częstotliwość konserwacji.

    Firma PROMAG S.A. wprowadziła na rynek nową serię wózków widłowych PROMAG-UN. Jednym z ciekawszych modeli jest HEAVY DUTY o udźwigu 5-16 ton – połączenie dużych udźwigów z najwyższą efektywnością  i najniższymi kosztami eksploatacji. 

    Dzięki zastosowaniu najnowszych zaawansowanych technologii, mocnej konstrukcji, oraz  precyzyjnego układu napędowego wózki doskonale nadają się do pracy nawet trzy zmianowej.  Jakość i wytrzymałość gwarantuje mocny, sztywny maszt z wielorolkowym układem przesuwu, przednia i tylna oś nadająca się do pracy na nierównym terenie, oraz oszczędny i dynamiczny silnik Cummins stosowany standardowo w maszynach roboczych do pracy w najtrudniejszych warunkach.

    Technologie zastosowane w wózkach PROMAG-UN pozwalają na znaczną oszczędność energii i kosztów. Adaptacyjny system energooszczędnego sterowania obrotami i mocą silnika redukuje koszty paliwa oraz zmniejsza zużycie elementów silnika. Podstawowe elementy systemu to sterowanie pracą silnika na biegu jałowym, dopasowanie obrotów silnika do zapotrzebowania układu hydraulicznego, do prędkości jazdy i do wykonywanych przez wózek zadań.

     

    Rys. 1. Liczba wypadków przy pracy w Polsce w latach 2000-2010

    Do wózków widłowych HEAVY DUTY można zamontować chłodzone olejem hamulce tarczowe, zalecane w szczególności dla wózków o udźwigu powyżej 10 t w środowisku dużego zapylenia, środowisku korozyjnym lub przy pracy z dużymi ładunkami w trybie STOP/GO np. przy załadunku i rozładunku ciężarówek. Ten zamknięty układ hamulcowy eliminuje wpływ zewnętrznych zanieczyszczeń na zużycie elementów hamulca i zmniejsza częstotliwość konserwacji.

    Bezpieczeństwo i komfort pracy operatora gwarantuje ergonomicznie zaprojektowana kabina kierowcy o doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach, automatyczna skrzynia biegów, dobra izolacja akustyczna komory silnika i nowa generacja opon o podwyższonej elastyczności, która łączy zalety opon pneumatycznych ze stabilnością i odpornością na przebicie opon pełnych.

     

    W trosce o środowisko naturalne wózki spalinowe diesel wyposażone są w urządzenia do oczyszczania spalin pozwalające na eliminowanie cząstek stałych ze spalin. Technologia ta zdobyła liczne nagrody , w tym nagrodę za innowacyjność Hi-Tech i nagrodę za wkład w ochronę środowiska. W procesie produkcji wózków zmniejszono udział szkodliwych materiałów i zwiększono ilość części pozyskanych z recyklingu.

      

    ZOBACZ WIĘCEJ WÓZKÓW Z NOWEJ SERII PROMAG-UN