Kamila Harabasz, koordynator ds. marketingu i sprzedaży w firmie POMPAX
Prowadzenie planowanej polityki remontowej oraz regularnych przeglądów diagnostyczno-eksploatacyjnych jest kluczem do bezawaryjnej pracy pomp.
Zaniechanie przeglądu stanu technicznego urządzenia oraz wymiany części naturalnie zużywających się może skutkować bardzo kosztownymi konsekwencjami, takimi jak remont urządzenia, a nawet wymiana uszkodzonego agregatu pompowego na nowy. Dlatego niektóre firmy serwisowe kładą duży nacisk na edukację klientów w zakresie regularnych przeglądów urządzeń pompowych. Takie firmy oferują usługi kompleksowej opieki serwisowej – przypominają o terminach przeglądów, a w przypadku awarii reagują błyskawicznie.
W trakcie przeglądu technicznego serwisant wykonuje czynności diagnostyczne dostosowane do typu i przeznaczenia pompy. Sprawdza automatykę, od której zależy poprawność działania układu pompowego. Wykonuje pomiary elektryczne, kontrolując napięcie zasilania, pobór prądu silnika oraz rezystancję izolacji i uzwojeń. Dokonuje pomiaru wibracji, by ocenić stan zużycia łożysk. Przykładowo w naszej firmie cała diagnostyka odbywa się z wykorzystaniem tabletu, dzięki czemu wszystkie wyniki są w czasie rzeczywistym wysyłane do systemu. Po każdym przeglądzie klient otrzymuje protokół powykonawczy, który opisuje stan techniczny sprawdzonego urządzenia oraz komentarze i zalecenia serwisanta. Dodatkowo klient otrzymuje dostęp do platformy B2B, na której ma wgląd do historii wszystkich przeglądów i napraw poszczególnych urządzeń. Cyfryzacja procesu przesyłania informacji po wykonanej diagnostyce pozwala na wygodne i precyzyjne planowanie przyszłych działań serwisowych.