O kolejną kontenerową suwnicę nabrzeżową wzbogacił się młodszy z dwóch gdyńskich terminali kontenerowych – Gdynia Container Terminal S.A.
Suwnica przybyła na pokładzie pływającej pod banderą St. Vincent specjalistycznej jednostki Zhenhua 5. Ten mierzący 194 metry długości statek przypłynął z Szanghaju, cumując 28 grudnia przy Nabrzeżu Bułgarskim należącym do GCT.
Po uruchomieniu suwnica przyczyni się znacząco do zwiększenia zdolności przeładunkowych zarówno samego terminalu, jak i całego gdyńskiego portu.
Gdynia Container Terminal S.A. zainaugurował działalność przeładunkową 24 marca 2006 roku, kiedy to przy Nabrzeżu Bułgarskim zacumował kontenerowiec „Enforcer” armatora CMA CGM. GCT obecnie współpracuje już z blisko 20 armatorami oceanicznymi, dowozowymi oraz krótkiego zasięgu. GCT jest członkiem Grupy Hutchison Port Holdings (HPH), posiadającej udziały w terminalach w 25 krajach Australii, Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, Europy i obu Ameryk. HPH jest liderem na globalnym rynku przeładunku kontenerów. W 2008 roku Grupa HPH przeładowała łącznie 67,6 miliona TEU.
GCT obsługuje głównie kontenerowe serwisy dowozowe, które łączą Polskę z portami bazowymi Europy Zachodniej. Wykorzystując swój potencjał do przeładunku sztuk ciężkich, GCT realizuje również szereg projektów w tym zakresie.