Działania zespołu Serwisu Olejowego Lotos Oil wyróżniono Medalem Europejskim. Nagroda ta jest rekomendacją wystawioną wyróżnionym usługom przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Business Centre Club oraz jedną z najważniejszych dla przedsiębiorców instytucji w UE – Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny.
Medal Europejski jest niekomercyjnym, ogólnopolskim przedsięwzięciem, którego celem od chwili ustanowienia10 lat temu, jest wsparcie polskich produktów i usług na rynku Unii. Wśród wyróżnionych w tegorocznej edycji obok Lotos Oil znalazły się m.in.: Energomontaż-Południe, Kopalnia Soli Wieliczka, Mostostal Puławy, Nordea, Główny Instytut Górnictwa, Pentor, Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, Presspublica, Rossmann, Polski Koks SA i Wandalex.
– Przede wszystkim gratuluję tym wszystkim, którzy codziennie udowadniają, że powołanie serwisu było ważną cezurą w historii spółki – podkreśla Jacek Neska, prezes Lotos Oil. – Zespół kierowany przez Marka Dębińskiego, nie tylko mnie zaskakuje swoimi pomysłami i wdrażanymi rozwiązaniami. Najlepszym świadectwem ich umiejętności, profesjonalizmu i zaangażowania jest zadowolenie klientów z kilku krajów. W tym roku intensyfikujemy działania związane z poszerzaniem zakresu oferowanych przez Serwis Olejowy usług w Polsce. Nadal też, chcemy wspierać aktywność na rynkach zewnętrznych, gdzie działania doradcze i konsultacje specjalistów z Serwisu Olejowego skutecznie wspierają sprzedaż produktów – podsumowuje prezes Neska.
Serwis Olejowy postrzegany jest od dawna, jako jedno z narzędzi utrzymania ruchu. W zależności od przyjmowanych koncepcji oraz dostępnych środków budżetowych jego rola jest mniej lub bardziej istotna. Trendem zauważalnym od kilku lat i coraz silniej obecnym w Polsce jest outsourcing utrzymania ruchu z wykorzystaniem monitoringu maszyn i środków smarnych, jako narzędzia zwiększającego efektywność. W zależności od perspektywy czasowej użytkownicy maszyn, lub firmy odpowiedzialne za ich utrzymanie, stawiają Serwisowi Olejowemu określone zadania. – Najefektywniejsze jego wykorzystanie to prowadzenie monitoringu za pomocą analiz olejowych. Wykonany na wstępie audyt określa zakres i częstość analiz, pozwala też zunifikować środki smarne – opowiada Sławomir Poszelężny, szef Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego Lotos Oil.
Prawidłowo realizowany serwis olejowy pozwala na wyeliminowanie wielu kosztów, związanych nie tylko ze stratami setek litrów płynów eksploatacyjnych, ale i awarii będących następstwem występujących w ciągach technologicznych, czy zespołach roboczych nieprawidłowości.
– Trudno wyobrazić sobie bezawaryjną pracę ciągów technologicznych bez zachowania staranności o stosowanie dobrych i sprawdzonych produktów, systematyczne czyszczenie układów roboczych, poprawny monitoring środka smarnego z wyznaczaniem w oparciu o dane eksploatacyjne i wyniki analiz przyczyn – podsumowuje Marek Dębiński, kierownik działu Serwisu Olejowego Lotos Oil. – Wszystkim wahającym się zawsze przedstawiam pewną alternatywę. Łączny koszt wymiany oleju przekracza trzykrotnie jego wartość. Czy nie jest to wystarczająca przesłanka by dbać o jego jakość? A jeżeli dodamy do tego jeszcze następstwa awarii? Czy nie lepiej postawić na sprawdzone, efektywne i wypróbowane metody, jakimi dysponuje nasza ekipa – pyta Dębiński.