W marcu wyprodukowano w Polsce 89 751 nowych samochodów. Po I kw. br. produkcja wyniosła łącznie 243,3 tys. aut, z czego 91,7% stanowią samochody osobowe, zaś 8,3% – dostawcze, informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
W marcu br. z taśm produkcyjnych fabryk samochodów w Polsce zjechało 81 210 sztuk osobówek. To o 11,82% więcej niż w lutym i i o 3,61% mniej niż przed rokiem.
Największym producentem pozostaje Fiat Auto Poland, którego tegoroczny wynik w wysokości 162,9 tys. to niemal 3/4 (73%) rynku. Ponad 18% wzrost produkcji pozwolił na umocnienie pozycji lidera i zwiększenie udziału o 4,8%.
Najdynamiczniej wzrosła produkcja aut w gliwickiej fabryce Opla, podaje Samar. W tym roku powstało tam 35,5 tys. aut (+55,2% r/r). Tym samym GMMP zwiększył udział w rynku do 15,9% (+4,6%). Astra IV stanowi już blisko 59% całej produkcji Opla w Polsce (ponad 20,9 tys.).
Produkcja Volkswagena w Poznaniu pozostaje praktycznie bez zmian (licząc rok do roku) z wielkością 17,5 tys. aut (udział: 7,9%).
Kiepsko wygląda FSO, która zanotowała dotkliwy spadek produkcji (-70,3%) do nieco ponad 7 tys. aut.