Wynajem odzieży roboczej – daj mu szansę!

Uznaje wyższość wynajmu odzieży roboczej nad kupnem – opowiada Marek Wyrwicz dyrektor handlowy w spółce 4Workers, która jest dystrybutorem i producenta odzieży roboczej, a także świadczy usługi wynajmu i serwisu oraz prania przemysłowego ubrań roboczych. 

  1. Marek Wyrwicz

    4Workers na rynku odzieży BHP istnieje już blisko 30 lat, jak wyglądały Wasze początki? Jak wyglądał rynek odzieży BHP w latach 90?

W tamtych czasach rynek odzieży BHP wyglądał zupełnie inaczej niż obecnie. Był to czas dużych przemian i ważnych decyzji. Na początku zaczynaliśmy jako producent odzieży roboczej. Sprzedaż była skierowana do dużych zakładów państwowych. Modele odzieży były podstawowe, proste, jednokolorowe.  Jako że Internet dopiero zaczynał u nas raczkować to sprzedaż odbywała się głównie lokalnie w promieniu do 100 km, a głównym źródłem reklamy była książka telefoniczna, gazety i marketing szeptany. 

2. Teraz firma działa w obszarach sprzedaży i marketingu zupełnie inaczej, prawda?

Dokładnie tak, sieć naszych doradców klienta (bo tym tak naprawdę się zajmujemy – doradzamy, dzielimy się z naszymi klientami swoją wiedzą i know how zdobytym przez te wszystkie lata) jest mocno rozwinięta. Teraz ofertę odzieży roboczej i artykułów BHP czy wynajmu i serwisu ubrań można znaleźć na naszej stronie internetowej, bez problemów można umówić się z naszymi doradcami na spotkanie online czy mam nadzieję już za niedługo na żywo. Chętnie uczestniczymy w targach, należymy do Polskiej Izby Gospodarczej Czystości, dzięki czemu pozostajemy na bieżąco z nowościami naszej branży. 

3. Kiedy i dlaczego powstał pomysł wynajmu i całego serwisu ubrań roboczych? I czy ta usługa już się przyjęła czy może nadal trzeba edukować klientów w tym temacie.

Pomysł pojawił się około 2010r. Zauważyliśmy wtedy, że jako szwalnia tracimy klientów, ponieważ stopniowo zaczęli przechodzić na model wypożyczenia i serwisu odzieży roboczej zamiast tradycyjnego jej zakupu jak to miało miejsce wcześniej. Podjęliśmy wyzwanie i uruchomiliśmy obok szwalni pralnię odzieży oraz zaczęliśmy świadczyć usługi wynajmu i serwisu odzieży.  Usługa rentalu z roku na rok jest coraz bardziej popularna wśród firm bez względu na ilość zatrudnienia. Klienci, którzy do nas trafiają mają wstępną wiedzę jak działa usługa zazwyczaj od pracowników, którzy już korzystali z wypożyczenia i serwisu ubrań lub z informacji zamieszczonych na stronie internetowej. Podczas rozmowy z naszymi doradcami klient dowiaduje się wszystkich szczegółów na temat wynajmu.

4. Proszę opowiedzieć na czym właśnie polega usługa wynajmu i serwisu ubrań roboczych, którą oferuje Państwa firma. 

Na początku podczas spotkania z doradcą, klient wybiera odzież dostosowaną do swojej branży. Następnie pakiet wynajmu odzieży roboczej obejmuje: odbiór brudnych ubrań z miejsca pracy, profesjonalne pranie przemysłowe i naprawę. Na koniec kierowca dostarcza odzież pod wskazany adres, która trafia do skrytki przypisanej konkretnemu pracownikowi. Standardowo odbieramy odzież, pierzemy ją i naprawiamy raz w tygodniu – chociaż wszystko i tak zależy od potrzeb danego klienta. 

5. Czy można zaryzykować stwierdzeniem o wyższości wynajmu odzieży roboczej nad jej kupnem?

W mojej opinii jak najbardziej można. Przede wszystkim dlatego, że klient nie ponosi kosztów zakupu odzieży i szafek dla pracowników, do których dajemy czystą odzież po serwisie i odbieramy brudną i zniszczoną. Ten wydatek ponosimy my, czyli 4Workers. Klient dodatkowo oszczędza na niepłaceniu ekwiwalentu za pranie pracownikom (a trzeba pamiętać, że pracodawca ma ustawowy obowiązek wypłacić ekwiwalent za pranie i konserwację ubrań roboczych swoim pracownikom). Dodatkowo pranie w profesjonalnej pralni oprócz dokładnego doczyszczenia usuwa bakterie i inne patogeny – obawiam się, że z wieloma zabrudzeniami normalne pranie sobie nie poradzi. Dodatkowym plusem wynajmu odzieży roboczej u nas w firmie jest to, że oferujemy naszym klientom ulgę na PFRON.

6. Co to oznacza?

Przedsiębiorcy zatrudniający powyżej 25 osób mają obowiązek płacić comiesięczne składki na PFRON (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych) np. przy 100 pracownikach miesięczny koszt takiej składki to ponad 13 tysięcy złotych, a przy 300 rośnie już do 40 tysięcy złotych. Natomiast można obniżyć wysokość tych składek. Jesteśmy firmą, która zgodnie z ustawą (Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) ma prawo do udzielania ulgi we wpłatach na PFRON.

Wystarczy tylko kupić nasze usługi lub wybrane produkty np. wynajem odzieży roboczej czy asortyment BHP. Po dokonaniu transakcji klient otrzyma od nas fakturę VAT, a w następnym miesiącu informację o wielkości ulgi. Wartość ulgi może sięgać do 50% wartości faktury – o tyle mniej klient zapłaci na PFRON.

7. I tak jeszcze na koniec charakterystyczna cecha, największa zaleta wynajmu odzieży roboczej jaka Panu przychodzi do głowy to…

Kompleksowość – odbiór brudnych ubrań z miejsca pracy, profesjonalne pranie przemysłowe i naprawa, a na koniec jeszcze odzież zostaje dostarczona pod wskazany adres i trafia do skrytki przypisanej konkretnemu pracownikowi na terenie zakładu pracy to jest właśnie to co 4Workers przejmuje, żeby klient już nie musiał się tym martwić. 

Jest jeszcze jedna ważna sprawa, o której warto wspomnieć, a myślę, że dla właścicieli firm kluczowa – decydując się na wynajem i serwis odzieży roboczej nie ma żadnych dodatkowych ani ukrytych kosztów. Jest za to stały miesięczny wydatek, co na pewno ułatwi planowanie budżetu, a sam wiem jak jest to ważne. 


4WORKERS