Cheung Hoi Fai oraz Sun Yi z Uniwersytetu Nauki i Technologii w Hong Kongu zajęli pierwsze miejsce w tegorocznym międzynarodowym finale konkursu Henkel Innovation Challenge (HIC). Jury doceniło ich produkt o nazwie Loctite Watts, który pozwala odzyskiwać energię cieplną, jeśli zostanie zaaplikowany w specjalnym elektronicznym urządzeniu.
Studenci z Chin podczas finału, który odbywał się w Warszawie w dniach 25–28 kwietnia, pokonali 19 drużyn z Europy, regionu Azji i Pacyfiku, Stanów Zjednoczonych oraz Meksyku. Zadaniem konkursowym, podobnie jak podczas finałów krajowych, było zaprezentowanie przed jury konkursu kreatywnych pomysłów na produkt w ramach henklowskich marek lub technologii, który odpowiadałby oczekiwaniom konsumentów w 2030 roku. Podczas finału w Warszawie należało wzbogacić prezentację o szczegółowy plan wprowadzenia produktu na rynek.
– Przez dwa długie dni drużyny prezentowały swoje pomysły przyszłości, odpowiadając na każde pytanie zadawane przez mentorów z firmy Henkel, oraz ciężko pracując nad swoimi prezentacjami, nawet do późnego wieczora – powiedziała Franca Cristofoletto, Employer Branding Manager firmy Henkel i koordynatorka konkursu. – Pozostajemy pod ogromnym wrażeniem kreatywności, profesjonalizmu i umiejętności pracy w zespole wszystkich studentów biorących udział w warszawskim finale HIC.
Za zwycięstwo w międzynarodowym finale każdy członek drużyny z Hong Kongu otrzymał bilet lotniczy na podróż dookoła świata oraz voucher podróżny o wartości 1000 Euro. Jeden voucher podróżny otrzymała drużyna Persil Foils z Chorwacji, która zajęła drugie miejsce oraz zespół Cleansphere by Rubson z Francji, który uplasował się na trzeciej pozycji. Ponadto wszystkie trzy drużyny, które zajęły miejsce na podium, zostały zaproszone na spotkanie z Kasperem Rorstedem, prezesem Henkla, które odbędzie się w siedzibie głównej firmy w Dusseldorfie.
W międzynarodowym finale Polskę reprezentowały Ola Bałdos i Ewa Żerebiec ze Szkoły Głównej Handlowej. Studentki z Warszawy, jako zespół Future Makers, zaprezentowały innowacyjną koncepcję produktu z grupy środków czyszczących o nazwie F2. Ostatecznie uplasowały się w finałowej ósemce konkursu.
Szczegółowe informacje o konkursie dostępne są na międzynarodowym fanpage’u pod adresem www.facebook.com/henkelchallenge.