Analiza wewnątrz firmy to podstawa

    Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch oraz dyrektor sektora ERP

    Przedsiębiorca, który planuje zakup systemu ERP, w pierwszej kolejności powinien przeprowadzić analizę wewnątrz firmy. W tym celu musi powstać zespół złożony z pracowników firmy z poszczególnych działów, którzy będą z tego systemu korzystać. Do tej grupy zaliczają się przede wszystkim członkowie zarządu, księgowi, pracownicy magazynu, kierownicy produkcji, a także przedstawiciele handlowi oraz specjaliści IT. Pracownicy powinni się zastanowić, jakie funkcje ma spełniać system ERP i jaki jest cel wdrożenia. Następnym krokiem jest przełożenie uzgodnień na system i wybór dostawcy.

    Podczas analizowania ofert trzeba zwrócić uwagę na stosunek jakości do ceny oraz na zakres funkcjonalności, które oferuje dostawca. Równie ważny jest zakres oferowanych produktów oraz usług. Stabilny i solidny dostawca wyróżnia się od konkurencji tym, że na bieżąco dostosowuje oprogramowanie księgowe do zmian w przepisach prawnych, dzięki czemu jest zawsze aktualne. To daje użytkownikowi poczucie bezpieczeństwa. Warto również zwrócić uwagę na potencjał produktów. W momencie podejmowania decyzji o wdrożeniu systemu ERP przedsiębiorca wie, czego potrzebuje, ale wraz z rozwojem firmy będzie potrzebował coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań. Bogate portfolio produktów od jednego dostawcy ułatwi w przyszłości kolejne wdrożenia i da gwarancję sprawnej integracji kilku systemów.