Gates QUAD-POWER III: Przełom w technologii

    Nowej generacji pasy klinowe wąskoprofilowe o bokach ciętych, karbowane umożliwiają osiągnięcie o 15% wyższej wydajności.

    Pas wykonany jest z nowej mieszanki gumowej, która odporna jest na działanie żrących chemikaliów (kwasów i zasad), ozonu, promieniowania ultrafioletowego i wysokich temperatur oraz szybkie starzenie.  Pas nie zapala się przy wzroście temperatury, nawet w przypadku dużego poślizgu.  Specjalne włókna wtopione w gumę zapewniają podwyższoną odporność na ścieranie i zużycie, a nisko rozciągliwe poliestrowe kordy zatopione w nowo opracowanej niebieskiej warstwie adhezyjnej tworzą niezwykle silne połączenia z warstwą wypełniającą.

    Testy wykazały wzrost wydajności o 15%, co ma wpływ na zwiększenie trwałości w przypadku zastosowania pasów w istniejących napędach.

    Pasy Quad-Power III wytrzymują temperaturę do +110°C, ale mogą także pracować, gdy temperatura spada do -40°C, nie tracąc nic na mocy ani trwałości. Bardzo dobra odporność na wysokie i niskie temperatury sprawia, że Quad-Power III staje się idealnym pasem w zastosowaniach, które muszą pracować w ekstremalnych warunkach atmosferycznych lub w których nie można uniknąć kontaktu z wysoką lub niską temperaturą, jak np. piece przemysłowe, obróbka metalu, wentylacja itp.

    Kolejnym ważnym ulepszeniem w porównaniu do poprzednich generacji jest obniżenie poziomu hałasu nawet o 8 dBA.  Obniżenie o 8 dBA jest o tyle ważne, że ucho ludzkie odbiera obniżenie poziomu hałasu o 10 dBA, jako jego zmniejszenie o 50%.

    Pasy Quad-Power III oferują ponadto możliwość obniżenia kosztów utrzymania ruchu. Ich zastosowanie przynosi znaczące oszczędności zarówno serwisantom, jak i użytkownikom końcowym. Ze względu na wydłużenie okresu eksploatacji pasa częstotliwość wymiany jest mniejsza, co automatycznie przekłada się na obniżenie kosztów wynikających z przestoju maszyn i pogorszenia efektywności pracy. Ponadto pasy Quad Power III zmniejszają wymagania serwisowe i ograniczają liczbę przeglądów w porównaniu do pasów poprzedniej generacji.

    Kody kreskowe na pasie są również całkowitą nowością. Dotychczas żadnemu producentowi pasów napędowych nie udało się tego wykonać. Kod kreskowy musi być przede wszystkim dobrze czytelny dla skanera, a to okazało się bardzo trudne do osiągnięcia na gumowej powierzchni. Jednak opracowanie przez firmę Gates nowych technik znakowania pozwoliło na umieszczenie kodów kreskowych na pasach. Jest to bardzo korzystne dla dystrybutorów, ponieważ umożliwia zmniejszenie kosztów magazynowania i skrócenie czasu realizacji zamówień.

    www.gates.pl